Vanliga frågor

Här har vi samlat alla vanliga frågor om PigVision Mobile och att ha programmet på server.

Allmänt om PigVision på server

Hur får jag mitt PigVision-program på server?


För att lägga upp ditt program på server kontaktar du WinPig Support för en beställning. Fundera på hur många samtidiga användare av programmet som behövs. Efter att du sänt in påskrivet avtal och skickat en uppdaterad säkerhetskopia av programmet läggs det upp på server. Därefter kan du arbeta precis som innan, men ditt program finns på server och är tillgängligt från flera datorer. Du kan nu också registrera data genom att använda PigVision Mobile-apparna.

Jag vill komma åt mitt PigVision-program från flera datorer. Går det?


Ja, det är en av fördelarna med att ha PigVision-programmet på server.  För att komma åt programmet från flera datorer så läggs kopplingen till programmet in på de olika datorerna.  Har du behov av samtidig användning på de olika datorerna skapas ett konto till eftersom standardutförandet omfattar en användare åt gången.

Hur bra dator och internetuppkoppling krävs för WinPig på server?


Internetuppkopplingens upp- och nedladdningshastighet behöver vara minst 500kb-1mbit/s och svarstiden rekommenderas vara under 300 ms.

Datorn rekommenderas vara en PC med Windows 10.

Vad kostar det att ha PigVision på server?


PigVision på servern ingår i årsavgiften för WinPig med upp till tre användare.
Här hittar du en prislista för våra program och tjänster.

Jag ser inte mitt program när jag loggar in på servern, varför?


Om du stänger eller minimerar ditt PigVision på server så kommer du endast se en svart bakgrund. För att åter igen se programmet trycker du på Alt+Tab.

Om inte det fungerar så kan du testa Alt + Mellanslag och Enter.

Istället för att stänga ned programmet (med krysset i PigVisions högra hörn) bör du stänga hela fjärranslutningen (krysset på listen som är centrerad i mitten).

 

Hur kan jag tvångsstänga en ruta i WinPig på server?


Om du fastnar i en ruta som inte går att stänga kan du använda kortkommandot Ctrl + Alt + End för att stänga ned rutan.

Därefter trycker du End session.

Allmänt om PigVision Mobile-apparna

Vart laddar jag ned PigVision Mobile-apparna?


Det finns två appar för PigVision; PigVision Mobile Sows (för smågrisproduktion) och PigVision Mobile Growers (för växande djur). Dessa laddas ned kostnadsfritt där du vanligen hämtar appar, ex App Store och Google play. Observera att du behöver ha ditt PigVision program på server för att kunna använda apparna. Kontakta WinPig Support för mer information och hjälp att lägga programmet på server.

Hur loggar jag in i PigVision Mobile-apparna?


För att logga in anger du det användarnamn och lösenord som du fått av WinPig Support då du kopplade ditt PigVision-program till server.

Kan jag byta lösenord för att logga in i PigVision Mobile-apparna?


Ja, du kan välja ditt eget lösenord. Gör såhär:

Klicka på länken nedan och välj språk till vänster. Logga in med ditt användarnamn och nuvarande lösenord. När du är inloggad finns möjligheten att ändra lösenord. Vi rekommenderar dig att välja ett lösenord som du kan tänka dig att dela med eventuella anställda, rådgivare eller WinPig Support om du någon gång önskar att dessa loggar in, exempelvis då du kontaktar supporten med frågor om en viss funktion.

Länk till Agrovision Portal

Kan vi vara flera på gården som använder PigVision Mobile-apparna?


Ja! Appen kan laddas ned till flera telefoner eller surfplattor och användas samtidigt i stallet. Det finns ingen begränsning.

Hur uppdaterar jag PigVision Mobile-apparna?


Du uppdaterar apparna till en nyare version på samma ställe som du laddade ned dem, ex App Store eller Google Play. Har du automatisk uppdatering av appar på din telefon eller surfplatta kommer även dessa appar att uppdateras.