Hej!
Vad kul att du ska delta i ett webbinar tillsammans med oss!
Nedan delar vi lite tips och länkar som kan vara till hjälp.
Tekniktips inför webbinar
Möte i Zoom
Guide för att delta i Zoom från PTS
>> https://www.pts.se/sv/digitalhjalpen/guider-for-digitala-tjanster/guide-for-zoom-mote/
Ansluta till möte/webbinar:
Ställa in ljud och bild:
Möte i Teams
Ansluta via länk
Allt du behöver för att ansluta till ett Teams-möte är en länk.
Välj Klicka här om du vill ansluta till mötet i mötesinbjudan och gå till en sida där du kan välja att antingen ansluta på webben eller ladda ned skrivbordsprogrammet. Om du redan har Teams-programmet öppnas mötet där automatiskt.
Om du inte har ett Teams-konto har du möjlighet att ange ditt namn för att ansluta till mötet som gäst. Om du har ett Teams-konto väljer du Logga in för anslut med åtkomst till möteschatten och mycket mer. Beroende på organisatörens inställningar kan du ansluta till mötet direkt eller gå till lobbyn där personer i mötet kan skriva in dig.
Lär mer om att >> Ansluta till ett möte i Teams