Webbinar FAQ

Hej!

Vad kul att du ska delta i ett webbinar tillsammans med oss!

Nedan delar vi lite tips och länkar som kan vara till hjälp.

Tekniktips inför webbinar

 

Möte i Zoom

Guide för att delta i Zoom från PTS

>> https://www.pts.se/sv/digitalhjalpen/guider-for-digitala-tjanster/guide-for-zoom-mote/

Ansluta till möte/webbinar:

Ställa in ljud och bild:

 

Möte i Teams

Ansluta via länk

Allt du behöver för att ansluta till ett Teams-möte är en länk.

Välj Klicka här för att ansluta till mötet

Välj Klicka här om du vill ansluta till mötet i mötesinbjudan och gå till en sida där du kan välja att antingen ansluta på webben eller ladda ned skrivbordsprogrammet. Om du redan har Teams-programmet öppnas mötet där automatiskt.

Om du inte har ett Teams-konto har du möjlighet att ange ditt namn för att ansluta till mötet som gäst. Om du har ett Teams-konto väljer du Logga in för anslut med åtkomst till möteschatten och mycket mer. Beroende på organisatörens inställningar kan du ansluta till mötet direkt eller gå till lobbyn där personer i mötet kan skriva in dig.

Lär mer om att >> Ansluta till ett möte i Teams