Controller/kvalificerad redovisningsekonom

Till vårt nya servicecenter i Skövde söker vi nu CONTROLLER / KVALIFICERAD REDOVISNINGSEKONOM

Koncernen Svenska Köttföretagen växer och vi söker nu en person som vill bli en del av vårt nya servicecenter. Teamet kommer att bestå av ca 4,5 tjänster.

Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa där du får vara med och bygga upp det nya servicecentret som ska hantera alla koncernbolag. Här får du arbeta i en platt och informell organisation där du har stora möjligheter att påverka och göra skillnad. Du kommer att arbeta i en prestigelös organisation med mycket engagerade medarbetare som drivs av att nå resultat. Rollen är placerad på Svenska Köttföretagens huvudkontor i Skövde där du också har din anställning.

Du förväntas att under en inledande fas kunna finnas tillgänglig även på Gård & Djurhälsans kontor i Uppsala för att lära känna verksamheten och sätta dig in i de frågor som rör detta koncernbolag.
I rollen kommer du att arbeta i koncernens bolag, Svenska Köttföretagen och Gård & Djurhälsan med både finansiell och business controlling. Tjänsten kommer att fördelas med 50% för vardera bolagen.

Arbetsuppgifter

  • Att tillsammans med administrativ chef ansvara för framtagande av period- och årsbokslut och därtill hörande avstämningar och analyser
  • Delta i budget- och prognosarbete
  • Delta i budget- och prognosarbete samt uppföljning i kontrollprogram samt bistå affärsområdeschef i kvartalsrapportering till Jordbruksverket
  • Likviditetsprognoser
  • Ansvara för ekonomisk projektuppföljning
  • Hantering av dokument till Bolagsverket och övriga myndigheter
  • Arbeta med ständiga förbättringar och effektiviseringar (exempelvis inom rapportering och affärssystem)

För att bli framgångsrik i denna roll har du stor kunskap om redovisning, controlling och internkontroll. Vi tror att du har minst 5 års samlad erfarenhet av redovisning och controlling från medelstort eller stort bolag. En fördel är om du har agronom ekonomisk bakgrund och har ett stort intresse för branschen med lantbrukets djur.

Som person är du analytisk, drivande, prestigelös, ser möjligheter och lösningar. Du är en lagspelare där gruppens mål är lika viktiga som dina egna.

Du tycker om att jobba i en miljö med högt tempo och stor förändringstakt. Du är flexibel och kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och bolag.

Ansökan
Välkommen med en skriftlig ansökan via email till administrativ chef Anneli Vidjelid, anneli.vidjelid@kottforetagen.se, märk din ansökan ”Controller”. Sista ansökningsdagen är den 30 juni 2017, urval görs löpande.

Tjänsten är en anställning på 100 %.

Har du frågor om tjänsten kontakta Anneli Vidjelid, 010-130 89 02, anneli.vidjelid@kottforetagen.se

 


 

Personaladministratör/ekonomiassistent

Till vårt nya servicecenter i Skövde söker vi nu PERSONALADMINISTRATÖR/ EKONOMIASSISTENT.

Koncernen Svenska Köttföretagen växer och vi söker nu en person som vill bli en del av vårt nya servicecenter. Teamet kommer att bestå av ca 4,5 tjänster.

Vi erbjuder dig utmaningen att bidra till företagets expansiva utveckling och spännande resa där du får vara med och bygga upp det nya servicecentret som ska hantera alla koncernbolag. Här får du arbeta i en platt och informell organisation där du har stora möjligheter att påverka och göra skillnad. Du kommer att arbeta i en prestigelös organisation med mycket engagerade medarbetare som drivs av att nå resultat. Tjänsten är placerad på Svenska Köttföretagens huvudkontor i Skövde där du också har din anställning.

Du förväntas att under en inledande fas kunna finnas tillgänglig även på Gård & Djurhälsans kontor i Uppsala för att lära känna verksamheten och sätta dig in i de frågor som rör detta koncernbolag.

I tjänsten kommer du att arbeta i koncernens bolag, Svenska Köttföretagen och Gård & Djurhälsan med redovisning och personaladministration enligt nedanstående beskrivning. Tjänsten kommer att fördelas med 50 % för vardera bolagen.

Löne och personaladministration ca 30 % arbetstid

  • Löner
  • Tjänstebilshantering
  • Försäkringar
  • Rapportera personalomsättning och frånvaro till periodrapportering
  • Ta fram underlag till HR-ansvarig

Redovisning ca 70 %

  • Utbetalning av leverantörsfakturor
  • Kundfakturor
  • Löpande bokföring
  • Moms- och uppbördsdeklarationer
  • Backup för övrigt ekonomiarbete
  • Diarieföra och administrera bolagens avtal

För att motsvara våra förväntningar bör du ha arbetat med löne- och personaladministration, ha kunskaper i lönesystemet Agda, samt kunna läsa och förstå kollektivavtal. Du bör dessutom ha arbetat med redovisning där du har grundläggande kunskaper samt ha goda datakunskaper.

Som person är du en lagspelare där gruppens mål är lika viktiga som dina egna. Du bör också tycka om att arbeta med effektiviseringar och ständiga förbättringar.

Du tycker om att jobba i en miljö med högt tempo och stor förändringstakt. Du är flexibel och kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter och bolag.

Ansökan
Välkommen med en skriftlig ansökan via email till administrativ chef Anneli Vidjelid, anneli.vidjelid@kottforetagen.se, märk din ansökan ”Ekonomiassistent”. Sista ansökningsdagen är den 30 juni 2017. Urval görs löpande.

Tjänsten är en anställning på 100 %.

Har du frågor om tjänsten kontakta Anneli Vidjelid, 010-130 89 02, anneli.vidjelid@kottforetagen.se.

 


 

Kommunikatör till Svenska Köttföretagen och Gård & Djurhälsan

Brinner du för den svenska köttproduktionen och lantbrukets villkor? I rollen som Kommunikatör kommer du ha ett helhetsansvar för den interna och externa kommunikationen i bolagen Svenska Köttföretagen och Gård & Djurhälsan. Du är en central spelare i företagens utveckling och ansvarig för båda bolagens kommunikation.

Arbetsuppgifter
Som Kommunikatör ansvarar du för att fånga upp och kommunicera företagens verksamhet samt sprida den i branschen och till andra målgrupper. Vidare är du drivkraften för att material produceras från en kunnig plattform. En viktig del i rollen är att utveckla en nära samverkan med Svenska Kött. 

Du medverkar och samordnar branschkommunikation i såväl förebyggande arbete som vid kriskommunikation. Inom tjänsten ingår även koordinering av marknadsföringsarbete samt för omvärlden kunna se, ta fram och kommunicera det värdeskapande arbetet och resultaten som produceras inom de olika delarna i koncernen, i syfte att skapa ökad positiv kännedom.Vidare ansvar du för:

  • Framtagande av kommunikationsplan för koncernen och de olika ingående verksamheterna med tillhörande budskap och målgrupper.
  • Strategiskt analysera olika förhållningssätt och budskap på kort och lång sikt.
  • Att pressreleaser, artiklar och debattartiklar tas fram inom företags/koncern/bransch händelser och ansvarar för att vi syns i rätt media.
  • Att information och material på hemsida och Facebook ständigt utvecklas, i nära samarbete med övrig involverade i dessa projekt.

Du rapporterar till VD för Köttföretagen och har ett nära samarbete med VD för Gård & Djurhälsan. Tjänsten är förlagd till trevliga lokaler i Stockholm på Kungsholmen, men du förväntas att vara nära verksamheterna genom att regelbundet besöka bl.a. SvKf kontor i Skövde och G&D:s kontor i Uppsala. Tjänsten innebär även en del resor till våra enheter i landet med 30-40 resdagar per år.

Din profil
För att lyckas i tjänsten ser vi att du har en erfarenhet och stort engagemang för svenskt lantbruk. Vidare ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet av kommunikation och gillar att skriva. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknade tjänster samt erfarenhet av moderna kommunikationskanaler.

Som person är du kommunikativ, ansvarstagande och uppskattar att arbeta i team som genomsyras av ett innovativt och effektivt tankesätt. Vi tror att du är utvecklingsorienterad, kreativ och är driven. Vidare är det viktigt att du brinner för vår verksamhet och svensk lantbruk.

Din ansökan
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Urvalet sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan dock senast den 1 juni 2017. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt kan du även registrera en ansökan med din LinkedIn profil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Ulrika Hedman, tel. 0761-41 35 12.

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår